Saturday, June 1, 2013

គ្រប់គ្រងគំរោង(Project Management)

១- អ្វីទៅជាគម្រោង (Project) ?
«ច» - គម្រោងជាសំនុំការងារបណ្តោះអាសន្នដែលគេអនុវត្តដើម្បីសំរេចលទ្ធផលចុងក្រោយដែលគេចង់បាន។ គម្រោងតែងតែកើត និងបញ្ចប់នៅពេលមួយច្បាស់លាស់ ហើយជានិច្ចកាលតែងតែផ្តល់ផល់ប្រយោជន៍ និងដំណោះស្រាយទៅលើបញ្ហាជាក់លាក់ណាមួយ ។

២- ចូរអោយនិយមន័យនៃការគ្រប់គ្រងគម្រោង ?
«ច» ការគ្រប់គ្រងគម្រោងមានន័យថា ការធ្វើផែនការទៅលើគម្រោងមួយ ដែលការធ្វើផែនការនោះរួមមាន ការកំនត់គោលដៅអោយគម្រោង  ការរៀបចំសកម្មភាពសំរាប់អនុវត្តន៍ ការកំនត់ថវិការសំរាប់ចាយ ការកំនត់សំភារៈ និងពេលវេលាសំរាប់ប្រើប្រាស់ ។

៣- ដូចម្តេចដែលហៅថាការរៀបចំគម្រោង (Project Management) ?
‍«ច» ការរៀបចំគម្រោង គឺសំដៅទៅលើការកំនត់តួនាទី និងការទទួលខុសត្រូវអោយដល់បុគ្គលិកគុំរោង ។

៤- ដូចម្តេចដែលហៅថាការដឹកនាំគម្រោង ?
«ច» ការដឹកនាំគម្រោង គឺចង់សំដៅទៅលើការលើកទឹកចិត្តបុគ្គលិកគម្រោងអោយប្រឹងប្រែងធ្វើការងារ ការបណ្តុះបណ្តាល ឬបង្ហាត់បង្ហាញ អំពីរបៀបធ្វើការងារដល់បុគ្គលិកគម្រោង ការដោះស្រាយបញ្ហារវាងបុគ្គលិកគម្រោង និងការជំរុញអោយបុគ្គលិកគម្រោងគោរពបដ្ឋានការងារ ។

៥- តើអ្វីជាការត្រួតពិនិត្យតាមដានអំពីការងាររបស់បុគ្គលិក ?
«ច» ការត្រួតពិនិត្យតាមដានអំពីការងាររបស់បុគ្គលិក គឺជាការផ្គូរផ្គងនូវទង្វើការងារ របស់បុគ្គលិកទៅនឹងផែនការដែលបានកំនត់។ បើមានការខុសប្លែកគ្នាណាមួយកើតឡើងនោះ គេធ្វើការកែតម្រូវភ្លាម ។

៦- ហេតុអ្វីបានជាគម្រោងបរាជ័យ ?
«ច» បានជាគម្រោងបរាជ័យ អាចមកពីមូលហេតុមួយចំនួនដូចខាងក្រោម ៖

  • កំនត់ទំហំរបស់គម្រោងមិនបានល្អ
  • ខ្វះការសិក្សាពីហានិភ័យបានគ្រប់គ្រាន់
  • បរាជ័យក្នុងការសន្មត
  • អ្នកគ្រប់គ្រងដែលខ្វះបទពិសោធ និងការបណ្តុះបណ្តា
  • គ្មានវិធីសាស្ត្រ និងយុទ្ធសាស្ត្រប្រើប្រាស់ត្រឹមត្រូវ
  • ខ្វះការទំនាក់ទំនងគ្រប់កំរិត
  • បុគ្គលិកសំខាន់ៗចាកចេញពីអង្គភាព
  • ការគ្រប់គ្រង និងការរំពឹងទុកខ្សោយ
  • ភាពដឹកនាំឥតប្រសិទ្ធភាព
  • ខ្វះឯកសារលំអិត
  • បរាជ័យក្នុងការកត់ត្រាទុកនូវការរីកចំរើនបណ្តោះអាសន្ន
  • ផែនការគម្រោងមិនលំអិត
  • ពេលវេលាមិនត្រឹមត្រូវ
  • វប្បធម៌ខុសគ្នាក្នុងការអនុវត្តន៍កម្រោ។